שבירת הקונספציה: הכוח של תוכנית עסקית דינמית
top of page

שבירת הקונספציה: הכוח של תוכנית עסקית דינמית

בעולם העסקים המהיר, שבו הפרדיגמות משתנות ללא הרף, תפיסת עולם סטטית וקונבנציונלית יכולה דווקא להוות כמכשול מאשר לנכס. היכנסו לכוח הטרנספורמטיבי של תוכנית עסקית דינמית - כלי שלא רק מנהל את הפעילות היומיומית אלא בעל פוטנציאל לנפץ את הקונספציה (תפיסת עולם קיימת) ולהכניס עידן חדש של אפשרויות.




🧐 המהות של תוכנית עסקית דינמית


תוכנית עסקית נתפסת לעתים קרובות כמפת דרכים, המנחה יזם מנקודה א' לנקודה ב'. עם זאת, תוכנית עסקית דינמית היא יותר מסתם סט של מצפנים או כיוונים שונים - זהו למעשה - זרז לשינוי. כוח שמאתגר את החשיבה המסורתית ומניע עסקים לטריטוריות לא ידועות.




🫢 מה זה ״קונספציה״ ואיך היא קשורה לתוכנית עסקית דינמית?


אז בדקתי במילון וזה מה שגיליתי: זאת השקפה מסוימת בענין או בנושא מסויים, אופן ההבנה של ענין או תוכנית.

לצערנו אנחנו מכירים את המילה יותר מדי טוב, עקב מלחמת יום כיפור וה-7.10. בו תפיסת העולם של גורמי המודיעין הייתה שלא יתקפו אותנו ואנחנו מוגנים, לכן כל סממן לתקיפה שהגיע אלינו - נפסל מיד עקב תפיסת עולם זו.



אדם מצביע על תוכנית עסקית דינמית


אוקיי, הבנתי: אז איך אנחנו מתמודדים עם זה?


🤨 שלב 1 - הטלת ספק: אורח לרגע רואה כל פגע



תפיסת עולם סטטית בנויה על הנחות שאולי כבר לא מתקיימות בנוף העסקי המתפתח כל הזמן. תוכנית עסקית דינמית מאלצת יזמים להטיל ספק בהנחות אלו, מאתגרת את הסטטוס קוו ופותחת את הדלת לחדשנות.


במקרה הזה, ההמלצה היא תמיד להביא מישהו אובייקטיבי שישאל שאלות, שלא מעורב רגשית או כלכלית בעסק או במיזם שיכול לעלות שאלות מכיוונים שלא חשבתם עליהם, לפעמים זה גם יכול להיות יועץ חיצוני.


כעת, נבנה הנחות יסוד שהן דינמיות, שלוקחות בחשבון שינויים ומצבי קיצון לרעה ולטובה - או במילים אחרות, נבצע תרחישים - הגרוע ביותר (BLACK), השמרני והרגיל (NORMAL) והאופטימי - הטוב ביותר (PINK).




🤔 שלב 2 - הרהור: יכולת הסתגלות וגמישות



בעולם המשתנה במהירות, היכולת להסתגל היא מעל הכל. תוכנית עסקית דינמית, בניגוד למקבילתה הסטטית, מחבקת שינויים. היא צופה שינויים בשוק, בטכנולוגיה ובהתנהגות הצרכנים, ומטפחת חשיבה של גמישות החיונית להישרדות ולצמיחתו של העסק או המיזם.


לכן, קח לך כוס קפה, בירה או שוקו - כנס לאווירה של פיתוח עסקי - קח עט או פתח דף חלק במחשב והתחל לכתוב בכתיבה חופשית (פריפלואו) איך אתה רואה את העסק בעוד 3-5 שנים קדימה, המוח שלנו הוא הפותר בעיות הכי טוב ביקום - אתה תראה שמתחילים לצוץ לך מלא פתרונות לכל השאלות שתעלה שם.




🫡 שלב 3 - פעולה: עיצוב פרספקטיבה חדשה


יש לנקוט ב-2 גישיות משמעותית יחדיו:


א. בחזרה לעתיד: חשיבה אסטרטגית לטווח בינוני-ארוך

תוכנית עסקית דינמית חורגת מהתפעול השוטף. היא מטפח חשיבה אסטרטגית, מעודדת יזמים לדמיין לא רק את ההווה אלא את העתיד. גישה צופה פני עתיד זו מהווה טרנספורמציה, ומניחה את הבסיס להצלחה בת קיימא.  


ב. מול חוסר הוודאות: הסיכון הופך להיות שותף קבוע

תוכנית עסקית דינמית משמשת ככלי לניהול סיכונים, מזהה מלכודות פוטנציאליות ומספקת אסטרטגיות לנווט באתגרים. גישה פרואקטיבית זו מעצבת מחדש את תפיסת הסיכון מאיום להזדמנות לצמיחה.

כעת, הכנס את כל המסקנות ותפיסות העולם החדשות לתוכנית הדינמית ואתגר את הנחות היסוד הקיימות, בצע תרחישים שונים ותגלה כיצד תוכל לא רק לעמוד בקצב אלא להוביל את הדרך.



 


כיועץ עסקי ותיק עם למעלה מעשור של ניסיון בתחום, אני מזמין אותך לאתגר את תפיסת העולם הנוכחית שלך ולחקור את הפוטנציאל הטרנספורמטיבי של תוכנית עסקית דינמית. העולם משתנה כל הזמן (ומהר!) והעסק שלך? הוא צריך לא רק לעמוד בקצב אלא להוביל את הדרך.



רוצה לדבר על זה?

אם אתה מוכן להשתחרר ממגבלות החשיבה הקונבנציונלית ולצאת למסע של חדשנות, אני כאן כדי להדריך אותך בואו נחבר ונחקור כיצד תוכנית עסקית דינמית המותאמת לצרכים הייחודיים שלכם יכולה לעצב מחדש את העסק שלכם ולהניע אותו לגבהים חדשים.

 

צור איתי קשר עוד היום, וביחד, בוא נגדיר מחדש הצלחה בנוף העסקי המתפתח. 🚀🌐✨



 



דביר בשן

יועץ, מרצה ומנטור ליזמים וחברות בצמיחה




 

 















נ.ב

 

1. מצרף פה לינק לאינסטגרם שלי, או לבלוג שלי יש שם המון ערך שיכול לעזור לכם.

 

2. הכנתי לכם מתנה שיכולה להעיף אתכם קדימה - ולייצר ודאות, סדר ובהירות לקראת שנת 2024 - הקליקו כאן לפרטים נוספים

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page