בחנו את עצמכם: אתם אנשים של איכות או כמות?
top of page

בחנו את עצמכם: אתם אנשים של איכות או כמות?

עודכן: 2 בינו׳ 2022

בימים האחרונים שיתפתי חבר על לקוח שעבר את פגישת ה-FAST FORWARD ויצא עם ערך אדיר ועם פתרון יצירתי לסוגיה הספציפית שלשמה הוא בא. כמו בכל פגישה או תהליך אני מבקש בסיום התהליך לקבל משוב על מנת שאוכל לשדרג ולשפר את התהליכים וחווית הלקוח. הלקוח רשם שהיה מצויין, שהוא מאד מרוצה מהשירות, הרעיף עלי שבחים מפה ועד לאילת והדגיש שהוא פתר את הבעיה לסוגיה שלשמה הוא בא אך לטעמו המחיר היה גבוה מדי. אותו חבר ראה על פני, שלא הבנתי איך הגיוני שהלקוח קיבל פתרון חד ומהיר לבעיה, קיבל ערך אדיר, היה מרוצה מהשירות ועדיין רשם שהמחיר היה גבוה מדי לטעמו. אז הוא אמר לי, על סיפור הספינה והיועץ שמעת? אמרתי לו מצלצל לי מוכר -אבל תזכיר לי. יאללה בוא תשמע – זה יסדר לך את הראש. יום אחד ספינה גדולה וחדישה עגנה בנמל וכאשר היא התבקשה לצאת להפלגה המנוע לא עבד כל המומחים בספינה ניסו לתקן לבד, ולמצוא את הבעיה אך שום דבר לא עבד. אחד המלחים בנמל ראה כי בעלי הספינה מתוסכלים ואינם מסוגלים לפתור את הבעיה ואמר להם שהוא מכיר מומחה לתיקון ספינות שאולי יוכל לעזור להם. היות וכל זמן שהספינה עוגנת בנמל מדובר על הפסדי ענק החליטו לקבל את הצעתו של המלח ופנו ליועץ וסיפרו לו על הבעיה. היועץ אמר להם שהוא יוכל לעזור להם וזה יעלה להם 100,000 דולר. היות וההפסד שנצבר לספינה עוגנת היה גדול יותר. בעלי הספינה החליטו להתקדם עם היועץ. היועץ הגיע כמה שיותר מהר, ירד לחדר המנועים לקח פטיש קטן ודפק במקום ספציפי מאד והמנוע של הספינה חזר לעבוד. בעלי הספינה, היו בהלם הם ניסו לתקן את הספינה עם כל המומחים שברשותם והנה בא לו יועץ אחד, דופק במקום אחד והכל מסתדר. כאשר היועץ הוציא חשבונית לבעלי הספינה הם התרעמו על הסכום הגבוה שהתבקשו לשלם וביקשו ממנו לפרט על איך הוא הגיע לסכום הגדול הזה שכן הוא בסך הכל היה בספינה כ-5 דק לכל היותר. היועץ נענה לבקשה וכתב בחשבונית: 1 סנט - עבור דפיקת הפטיש 99,999.99 דולר - עבור דפיקה במקום הנכון. מה זה בא ללמד? שבסופו של דבר – בעלי הספינה יכלו לנסות לפתור את הבעיה לבדם, ואולי גם היו מגיעים לפתרון. השאלה היא – תוך כמה זמן? ימים, שבועות או אפילו חודשים? בזמן הזה הם היו מפסידים כסף רב שהיה משתווה או אפילו גבוה מעלות היועץ. אז מה קרה עם הלקוח אתם שואלים? 😉 כעבור שבוע, הוא הפנה אלי לקוח חדש לאותו השירות בדיוק. אז כנראה הוא עשה את החשבון שלו מחדש.

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page