כיצד לאבחן מה לא בסדר עם העסק שלך?
top of page

כיצד לאבחן מה לא בסדר עם העסק שלך?

במהלך השנים פגשתי הרבה יזמים מתוסכלים מרווחים נמוכים, מחסור בצמיחה, או מהמתח של הדרישות הבלתי נגמרות. רבים מהם נאבקו מכל ה-3. בעוד כל עסק הוא שונה, יש מכנה משותף. למעשה, אני מאמין שיש 10. החלק הטריקי הוא כי כישלון של רק על אחד מהאזורים האלה יכול לגרום לביצועים בינוניים, אווירה לחוצה, או כישלון אולטימטיבי ואישי. זו אחת הסיבות לכך ששיעור הכישלון של עסקים קטנים הוא כה גבוה (הנה כמה אחרים).


זו רשימת הבדיקה שאני מבצע כאשר אני לא מרוצה מהעסק שלי.


שיווק

1. מיקוד. האם יש לך אסטרטגיה להגיע ללקוחות הפוטנציאליים הטובים ביותר שלך עם מאמצי המכירות והשיווק שלך? גישת "יורה לכל הכיוונים" היא יקרה מדי ולא יעילה עבור כל עסק, במיוחד קטן. איזה אחוז מהאנשים שאתם באים איתם במגע ממש קונים מוצר או שירות כמו שלכם?

2. פרסום ויחסי ציבור. ישנן אפשרויות רבות היכן למקם מודעה וכיצד לבצע קמפיין יחסי ציבור. הבעיה עם עסקים קטנים רבים היא כי פעילות השיווק שלהם מונעת בעיקר על ידי אנשי מכירות שיצרו איתם קשר במקרה. פרסום או יחסי ציבור לא יעילים, יכולים להיות לא רק בזבוז אדיר של כסף, אבל בזבוז עצום של הזדמנויות. אם אתה עושה דברים באותו אופן שעשית אותם לפני 10 שנים, אתה כנראה מקבל פחות תגובה.

3. המסר. הרבה עסקים עדיין משתמשים בקו הזה: "תקבל שירות מעל הציפיות שלך". אפילו ראיתי אותו בחו"ל על גבי ניידת טיפול נמרץ. (אני לא יודע מה לגביך, אבל יש לי ציפיות גבוהות למדי כשאני קורא לאמבולנס... האם הפרמדיקים ייתנו לי תספורת אחרי שיחזירו אותי לחיים?) זה היה קו טוב כשמישהו חשב על זה בפעם הראשונה. אתה צריך ללמוד את הציפיות של אנשים על ידי לבוא עם השורה שלך. אולי זה בכלל לא קו. אולי זה מסר. מה שזה לא יהיה, זה צריך להגיד משהו על העסק/חברה שלך וזה אומר משהו ללקוחות הפוטנציאליים שלך.


ניהול

4. עובדים. אני לא יכול לחשוב על משהו חשוב יותר מאשר להעסיק את האנשים הנכונים. גיוס נכון הוא מיומנות, כי לעתים קרובות היא לא החוזקה של היזם טיפוסי. האם יש לך תהליך גיוס? גיוס על ידי ניסוי וטעייה היא דרך מאוד יקרה וכואבת לבנות צוות. מצאתי כי שכירת האנשים הנכונים הוא 75 אחוז של ניהול. איזה אחוז של אנשים שאתה מגייס עובדים מעולה? זה צריך להיות 80 אחוזים או 90 אחוזים, ואולי פחות בסביבות שכר נמוך.

5. פיטורין. זה אף פעם לא היה נושא פופולרי, וזה מאוד לא נוח בימים אלה. אבל זה מציאות קשה של העסק כי כמה אנשים הם פשוט לא מתאימים עבור כמה מקומות עבודה. רבים מהבוסים נמנעים מלפטר בכל מחיר, כולל להגיע להליך "פשיטת רגל", כי הם רוצים לראות את עצמם כ"נחמדים". במציאות, לקוחות ועובדים אחרים רואים אותם כחסרי אחריות. הנה מבחן פשוט: האם יש אנשים שעובדים בשבילך שיכולים להקל עליך אם יודיעו שהם מתפטרים מחר? אם התשובה היא כן, זה לא סימן טוב. במיוחד אם העובד הוא קרוב משפחה.

6. תפעול. הדרכה, תקנים, תמיכה, הכרה, מערכות, מדדי ביצוע מרכזיים, מעקב, וכו'. האם העסק שלך עושה את העבודה? האם הלקוחות מרוצים? האם אתה יודע? מהו מחזור העובדים? האם העובדים שמחים? האם הם יגידו לך אם הם לא? האם יש לך אנשים שאומרים לך את האמת? אתה צועק? (אני יודע, אתה נלהב.) האם אנשים טובים עזבו את העסק שלך בשביל יותר כסף? זה לעתים קרובות אינדיקציה של בעיות אחרות.


חשבונאות ומימון

7. חשבונאות בסיסית. עסקים רבים ומצליחים לכאורה נכנסו לצרות גדולות בכך שהזניחו את החשבונאות עד שהיה מאוחר מדי. חשבונאות היא לא רק על תשלום מסים. זה על מידע, תובנה, ושליטה. חשבונאות גדולה לא עושה עסק מצליח, אבל חשבונאות רעה יכולה להרוס עסק. האם מישהו עוקב אחר החובות, זהיר בכל הקשור על פתיחת חשבונות חדשים ולוודא שהקיימים מנוהלים ? האם אתה יכול לעבור עם מישהו על הדוחות הכספיים שלך ולהסביר כל חלק וחלק?

8. תמחור. ככל הנראה החלק הרדום ברשימה הזו. אני לא יכול להגיד לך כמה פעמים ראיתי יזמים או ששמים את עצמם מחוץ לעסק ולא מושכים שכר, או לא עושים את הכסף שהם צריכים, בגלל מודלי תמחור גרועים. הם גובים מחירים ללא קשר לעלויות או להצעת הערך. זוהי רק אחת הסיבות שעסק צריך חשבונאות מדויקת - כך שהוא יכול לקבוע את העלות האמיתית של המוצר או השירות. האם לאנשי המכירות שלך יש שליטה על התמחור עבור הצעות מחיר שהם מוציאים? אם כן, הם מוכרים במחיר המאפשר לך להרוויח?

9. מימון. רוב העסקים צריכים סוג כלשהו של מימון. בין אם זה בא ממשקיעים, בנקים, קרנות, פקטורינג או אפילו כרטיסי אשראי, יש הרבה לדעת ולהבין. זה מקום אחר שבו רואה חשבון טוב יכול להיות לעזר רב. או שלא. יש הרבה רואי חשבון אשר לרוב יודעים להתעסק בהחזרי מס ואינם באמת מנוסים באיך לסייע לעסקים לגדול. אתה יכול למצוא הרבה מידע בספרים באינטרנט. או שאתה יכול לשכור יועץ פיננסי. הנה מבחן בשבילך: האם אתה יודע את יחס החוב להון?


מנהיגות

10. כל אחד מהנושאים הללו יכול למלא ספר, ומנהיגות אינה יוצאת דופן. תן לי לספור את הדרכים: חזון, כיוון, השראה, תמיכה. זה דומה לניהול, אבל הם לא אותו דבר. ככל שהעסק גדל, מצאתי כי מנהיגות נהיית קלה יותר כי עכשיו יש מנהלים שמנהלים. כאשר העסק קטן יותר, בעל העסק צריך לנהל ולהוביל. רגע אחד אתה כותב למישהו על הפרת מדיניות האיחורים, ולאחר מכן אתה מנסה לעורר מוטיבציה במנהלים ובעובדים. אולי ההנהלה דוחפת, ומנהיגות מושכת. זה לא קל לעשות את שניהם בעת ובעונה אחת.


בין אם קיבלת ציון טוב או רע ברשימה זו, יש לזכור כי זה התמודדות מתמשכת. אישית, אני עושה את זה בעסק שלי, ואני יכול להבטיח לך שאני כל הזמן מתמודד עם כמעט כל פריט ברשימה.

אז איך יצא לך?






21 צפיות0 תגובות
bottom of page