אל תתעלמו: אתם חייבים חופשה
top of page

אל תתעלמו: אתם חייבים חופשה

ככל שאנו מתקרבים לחג, רציתי להקדיש רגע לדיון על נושא שלעתים קרובות מתעלמים ממנו אך חשוב מאוד ליזמים:

 

החופשה 🍹

תסתכלו רגע על התמונה המדהימה הזו, אחחח... כבר נותנת לנו תחושת רווחה.


ובחזרה למציאות...

היום נפגשתי עם קולגה שלי למאסטרמיינד קצר, על כמה דילמות עסקיות שיש לנו כדי לראות איך אנחנו יכולים לסייע אחד לשניה ולפתור אותן. תוך כדי השיחה, היא הראתה לי היא השיגה כ-70% מהיעדים שהיא הציבה לעצמה עד פסח למרות כל המלחמה והמסגרות. באמת שזה היה מעורר השראה. עם זאת - לא יכלתי שלא לראות את המבט המותש שלה - ואפשר להגיד שהמילה חופשה ממש זעקה מהפנים. כיזם ובעל עסק בעצמי, אני מבין את האתגרים של איזון בין עבודה ופנאי, במיוחד בתוך הדינמיקה הייחודית של חג הפסח ו״אקלים״ המלחמה ואי וודאות הישראלי. חג הפסח, זמן של הרהורים, מציע הזדמנות לעצור, להתחבר מחדש למשפחה ולאהובים ולהטעין את האנרגיות שלנו. עם זאת, עבור יזמים רבים, רק הרעיון לקחת חופש כבר יכול להיות מרתיע. במיוחד בנוף העסקי שלנו המסומן על ידי אי ודאות + חיבור לשכונה מזרח תיכונית דליקה. מה שיצא מהמאסטרמיינד שפשוט התחלתי להסביר לקולגה כמה דברים שאני מציע לה לעשות כדי לא להגיע שוב למצב הזה או לפחות לצמצם אותו כמה שניתן ... ותוך כדי עלו כמה תובנות שאמרתי שחובה לשתף עוד יזמים ובעלי עסקים כדי שנוכל לנווט בחופשה כיזם במהלך החגים, תוך התחשבות בהקשר של פסח ואקלים המלחמה הישראלי. מוכנים? יאללה בואו נצלול...



תיהיו פחות ספונטניים,או במילים אחרות...

תכננו!


בדיוק כפי שאתם מתכננים בקפידה את האסטרטגיות והיעדים העסקיים שלכם, חיוני לתכנן את החופשה שלכם מראש. חסמו זמן ייעודי בלוח השנה שלך, העבירו את התוכניות שלכם לצוות וללקוחות שלכם, והאצילו משימות ואחריות כדי להבטיח פעולות חלקות בהיעדך. אני יכול להגיד לכם, שבגאנט העסקי שלי (למי שלא עקב אחרי המיילים הקודמים, מוזמנים להוריד), אני מכניס גם חופשה - אחרת אין מצב שאני אצא אליה בראש שקט.




הציבו גבולות:


קבעו גבולות ברורים בין עבודה לפנאי.

ברור שאין מצב לא להסתכל מדי פעם במיילים והודעות... עם זאת - נסו כן לקבוע זמנים ספציפיים לעשות זאת - נסו לעבוד על לשחרר את הדחף לנטר כל הזמן את הפעילויות העסקיות בזמן חופשה. דרך אגב, זה אחלה דרך להבין האם העסק שלכם באמת ממונף על ידי עובדים או לא ולהסיק מסקנות בהתאם. לכן, סמכו על הצוות שלכם שיטפל בעניינים דחופים, והעצימו אותם לקבל החלטות בהיעדרך. תאמינו לי, יצא לכם רק טוב מזה, גם אם תהיה תקלה כזו או אחרת - סוף סוף תגלו האם אתם יכולים לסמוך על העובדים הללו או לא ותתקנו בהתאם.



טכנולוגיה כבר אמרנו?



נצלו את הטכנולוגיה כדי להישאר מחוברים מבלי להתפשר על חווית החופשה שלך. הגדרו תגובות דוא"ל אוטומטיות, השתמשו וכל האוטומציות האפשריות, בכלי שיתוף פעולה לתקשורת מרחוק, והכי חשוב קבעו ״פרוטוקולים״ ליצירת קשר חירום כדי לשמור על שקט נפשי בזמן שאתם בחופשה.




טפלו בעצמכם!


 

זכרו שטיפול עצמי חיוני לאנרגיה ולפרודוקטיביות שלנו כיזמים. השתמשו בחופשה שלכם כהזדמנות לנוח, להיטען מחדש ולעסוק בפעילויות שמזינות את הנפש, הגוף והנשמה שלך. בין אם זה בילוי זמן איכות עם המשפחה, חקר תחביבים חדשים, או פשוט ליהנות מרגעים של הרהור שקט, תתעדפו פעילויות שמביאות לכם שמחה והגשמה. בואו נגיד שלא חסרות כאלו בימים שעוברים עלינו  :-)



חופשה בישראל או בחו״ל?


נכון שבחופשה בישראל, בהתחשב באקלים הגיאופוליטי הנוכחי... חשוב להישאר מעודכנים לגבי כל התפתחויות שעשויות להשפיע על תוכניות הנסיעה או הבטיחות שלך. אז כן שווה לעקוב אחר עצות רשמיות, לשים לב להמלצות הרשויות המקומיות ולנקוט באמצעי הזהירות הדרושים כדי להבטיח חווית חופשה בטוחה ומהנה.

עם זאת, אני מאמין בכך - שאם משהו באמת חשוב וגדול, זה כנראה יגיע אליך מהסובבים אליך, שגם ניזונים מכל מדיה אפשרית. לכן, כן הייתי מנסה לשחרר יותר.

מה לגבי חו״ל? לא בהכרח פחות בעייתי - לאור מצב האנטישמיות בעולם, לחשוש מלדבר בעברית בקול רם במקומות מסוימים גם יכול לבאס את החופשה ולפעמים מכניסה אנשים לחרדה כזו או אחרת. לכן, אני אישית השנה ממליץ ומעדיף דווקא לטייל בארץ ובכך, גם על הדרך לתמוך בכלכלה המקומית שלנו 🇮🇱



 

אז בזמן שאתם מתכוננים לחגוג את חג הפסח ולאמץ את רוח החג, זכרו שיציאה לחופשה היא לא רק מותרות אלא הכרח לרווחתכם הכללית ולהצלחתכם כיזמים. על ידי תכנון מראש, הצבת גבולות, מינוף טכנולוגיה, מתן עדיפות לטיפול עצמי וכן- גם להישאר מעודכן. ובכך תוכלו ליהנות מחוויית חופשה מספקת תוך שמירה על החוסן והזריזות הדרושים לנו לנווט במורכבות של עולם העסקים.



מאחל לכם חג פסח שמח וחופשה מרעננת מלאה במנוחה, רגיעה ורגעים משמעותיים עם אנשים אהובים.

חג שמח ורגוע 🍷



דביר בשן

יועץ, מרצה ומנטור ליזמים וחברות בצמיחה


















נ.ב

1. מצרף פה לינק לאינסטגרם שלי, או לבלוג שלי יש שם המון ערך שיכול לעזור לכם.

2. הכנתי לכם מתנה שיכולה להעיף אתכם קדימה - ולייצר ודאות, סדר ובהירות לקראת שנת 2024 - הקליקו כאן לפרטים נוספים

2 צפיות0 תגובות
bottom of page