תתארו לכם שהיה בית קברות לכל אותם רעיונות מדהימים שיזמים מוכשרים הגו ובבית קברות הזה היו רשומים כל הסיבות ל״מוות״ של אותו העסק למה הוא נכשל ומה היה חסר לו. אז כחלק ממחקר שוק שביצעתי עבור יזם אותו אני מלווה פתאום נתקלתי במשהו כזה אתר בשם Failory שאשכרה מרכז את זה. אחד המוטיבים שחזרו על עצמם כ״סיבת המוות״ היו -מודל עסקי גרוע -לא הצליחו לגייס כסף בזמן -ניהול לא נכון של כספי הגיוס -ניהול לא נכון של כח האדם אפילו נתקלתי במיזם חביב שפיתח מוצר שעקבתי אחריו לפני כמה שנים שהייתי בטוח שממש יצליח וכמעט רכשתי ממנו את המוצר ושוב הסיבה שלו לכשלון הייתה שלא הצליח לגייס את הכסף בזמן. ולמה אני מספר לכם את כל זה?
כי חלק נכבד מהסיבות הללו
ניתן היה למנוע.
אם רק הייתה להם
תכנית עסקית דינמית
שיכולה להגדיל את האטרקטיביות שלהם לגייס את הכסף הדרוש
ו/או לעדכן בזמן את המודל העסקי
ו/או לנהל את כספי הגיוס בצורה בטוחה
ובין היתר, גם לסייע בכל הקשור
להערכות קדימה לגבי כח האדם הדרוש
כדי להתמודד עם צמיחה
וכמובן בלת״מים תוך כדי תנועה.
Comentários