top of page

הכנתם תוכנית עסקית? מצוין. עכשיו מתחילה העבודה האמיתית.

עודכן: לפני 4 ימים

הי חברים,

 

בואו נהיה כנים -

כמה מכם כתבו תוכנית עסקית ואז…

שמו אותה במגירה?

או במקרה הטוב,

הסתכלו עליה פעם בחודש,

אמרו "וואלה, חייב לחזור לזה",

ואז המשיכו הלאה לשגרת העסק?

 

ובואו נגיד את האמת...

זה טבעי.

כי החיים בעסק רצים,

הכל משתנה מהר, ופתאום…

התוכנית כבר לא מרגישה עדכנית.

 

אבל הנה הסיפור האמיתי:

תוכנית עסקית טובה היא כלי עבודה דינמי.

היא לא נועדה לשבת על המדף,

אלא לשמש מצפן שמוביל אתכם קדימה -

עם התאמות חכמות לאורך הדרך.

 

 

איך נולדה "פגישת הדירקטוריון"?

 

לאורך השנים,

אחרי שבניתי עם יזמים תוכנית עסקית ברורה,

ראיתי דפוס שחוזר על עצמו:

יש כאלה שמצליחים ליישם ולהתקדם לבד,

אבל יש גם מי שצריך חידוד,

כיוון, ודחיפה ממוקדת לאורך הדרך.

וכך נולדה "פגישת הדירקטוריון" -

פגישה חדה ותכליתית,

שבה אנחנו מוודאים שהתוכנית באמת מתקדמת

ולא נשארת רק על הנייר או האקסל.

יש כאלה שנפגשים איתי פעם בשבוע,

אחרים פעם בחודש,

ויש כאלה שמספיק להם עדכון רבעוני או אפילו שנתי.

 

הדגש הוא לא על התדירות -

אלא על ההתמדה והווידוא שהעסק מתקדם בכיוון הנכון.

 

מה עושים בפגישת הדירקטוריון?

 

  • בודקים את היעדים – מה מתקדם? מה נתקע? מה אפשר לשפר?

  • מתאימים את התוכנית לשטח – כי השוק דינמי, ומה שעבד לפני 3 חודשים לא בהכרח נכון היום.

  • פותרים דילמות עסקיות – תמחור, שיווק, החלטות פיננסיות – כל מה שדורש חשיבה אסטרטגית.

  • מתחברים לאנשי מקצוע מתאימים – רק כאלה שאני מכיר, סומך עליהם ויודע שהם יביאו לכם ערך אמיתי.

  • מקבלים בוסט מנטלי ומוטיבציה – כי בסוף, המיינדסט הוא 90% מההצלחה שלכם.


דוגמאות ללקוחות שהמשיכו איתי – ומה קרה אחר כך?

 

א׳, יזם בתחום הטכנולוגיה

אחרי שבנינו לו תוכנית עסקית חדה, הוא נתקע בשלב היציאה לשוק – משהו לא עבד בשיווק.בפגישת הדירקטוריון מצאנו יחד את הבעיה, שיפרנו את המסרים, חידדנו את ההצעה, ותוך חודשיים? הוא חתם עם 3 לקוחות ראשונים שהכניסו לו כ-230K ש"ח.

 

גלית, בעלת עסק בתחום ההדרכה

היא בנתה תוכנית עסקית מצוינת, אבל הרגישה שהיעדים נשארים על הנייר.בפגישה, ראינו שהתקיעות היא בכלל ברמה המנטלית – פחד מהצלחה.עבדנו על שינוי גישה, פירקנו את היעדים למשימות קטנות יותר – וכמה שבועות אחרי? היא הכפילה את המחזור שלה.

 

רוני, יזם סדרתי בתחום הנדל״ן

היה בטוח שהמודל העסקי שלו עובד מעולה, אבל משהו הרגיש לו "לא מחובר".גילינו בפגישה שהוא צריך לעשות פיבוט ולכוון לשוק אחר לגמרי.כמה חודשים אחרי? הוא גייס השקעה של 800,000 ש"ח – למודל החדש.

 

אז עכשיו שהבנו שתוכנית עסקית זה רק הצעד הראשון – השאלה שעולה היא איך לעזאזל מיישמים אותה?

 

העסקים הכי מצליחים?הם לא אלה עם התוכנית הכי מרשימה,

אלא אלה שיודעים להתאים, לשנות ולוודא שהם זזים קדימה כל הזמן.

 

אם בניתם איתי תוכנית עסקית, או שאתם עובדים על אחת עכשיו – תשאלו את עצמכם:

  • אתם באמת מיישמים אותה?

  • אתם מודדים את ההתקדמות שלכם באופן קבוע?

  • ואם משהו לא מתקדם – האם אתם יודעים לזהות מה חוסם אתכם ואיך לפרוץ קדימה?

אם התשובות לא לגמרי ברורות -

יכול להיות שהגיע הזמן

להפוך את התוכנית שלכם לכלי עבודה אמיתי, דינמי וחי.

 

 

לחיי עשייה שמביאה תוצאות,

דביר


דביר בשן

יועץ, מרצה ומנטור ליזמים וחברות בצמיחה


תמונה של דביר בשן

  

נ.ב – כי תוכנית עסקית היא רק ההתחלה

 

אם עדיין אין לכם תוכנית עסקית:

בין אם אתם יזמים בתחילת הדרך, יזמים סדרתיים עם רעיון חדש, או חברה עם 50-100 עובדים שזקוקה לאנליסט עסקי שיבנה איתה תוכנית חכמה – זה הזמן לעשות את הצעד הראשון.אני כאן כדי לבנות איתכם תוכנית ברורה, חיה ונושמת, שתהפוך את הרעיון שלכם למציאות עסקית.

 

אם כבר יש לכם תוכנית, אבל אתם רוצים לוודא שהיא מיושמת באמת:

הרבה יזמים ואנשי עסקים נתקעים בין התכנון ליישום.

בדיוק בשביל זה יצרתי את "פגישת הדירקטוריון" -

פגישה חדה ותכליתית שבה אנחנו:

עוברים על התוכנית ומוודאים שאתם מתקדמים לפי היעדים. מזהים חסמים ומפרקים אותם. מתמודדים עם דילמות עסקיות שעלו בדרך. ואם צריך – מחברים אתכם לאנשי המקצוע המתאימים.

 

השאלה היא: איפה אתם כרגע?

בונים תוכנית או מוודאים שהיא יוצאת לפועל?


Comments


bottom of page