דביר בשן

2 פבר 20223 דקות

כיצד ליצור תוכנית עסקית מנצחת לסטארטאפ (Startup)?

עודכן ב: 11 דצמ 2023

למד כיצד לכתוב תוכנית עסקית לסטארטאפ באמצעות המדריך הזה. הוא כולל את הכלים והתבניות שאתה צריך כדי להתחיל.

התוכנית העסקית שלך היא כלי חיוני להעברת הרעיון העסקי שלך לבעלי עניין מרכזיים, כך שבין אם אתה מחפש לגייס הון, למשוך כישרונות או למשוך לקוחות, חיוני שתכתוב רעיון יעיל. קרא מאמר זה לקבלת טיפים כיצד לעשות זאת.


לא בא לכם לעבור על הכל? קפצו לנושא שמעניין אתכם 👇

😳 מבוא: מהי תוכנית עסקית ולמה היא חשובה?
 

🤨 מה ההבדל בין תוכנית פיננסית לתוכנית עסקית?
 

🚀 מה צריכה לכלול התוכנית העסקית של חברת סטארטאפ?
 

💹 החשיבות של התכנית הפיננסית שלך במצגת משקיעים
 

 
קווים מנחים לגבי קבלת החלטות כלכליות כדי שלא תצטער על חלק מההחלטות שלך בעתיד

מבוא: מהי תוכנית עסקית ולמה היא חשובה?

תוכניות עסקיות הן אוסף של מסמכים המתארים את המטרות והיעדים של החברה. הם נותנים הבנה ברורה של המשימה, החזון והערכים של החברה. בנוסף לכך, הם כוללים גם תחזיות פיננסיות ואסטרטגיות תפעוליות.

הסיבה העיקרית לכך שתוכניות עסקיות חשובות היא מכיוון שהן עוזרות לעסקים לקבל החלטות לגבי עתידם. זה מאפשר להם לנצל הזדמנויות כמו גם לנהל כל סיכונים שעלולים להתעורר בעתיד.

תוכנית עסקית כוללת מרכיבים שונים לרבות תקציר מנהלים, תוכנית שיווקית, תחזיות פיננסיות ואסטרטגיה תפעולית.

מה ההבדל בין תוכנית פיננסית לתוכנית עסקית?

תוכנית פיננסית היא מסמך המתאר את המטרות והתוכניות הפיננסיות של החברה. הוא משמש כדי לעזור לחברה לקבל החלטות לגבי הנכסים, ההתחייבויות וההון העצמי שלה.

תוכנית עסקית היא מסמך המתאר את המטרות והאסטרטגיות של החברה וכיצד היא תשיג אותם.

תוכנית פיננסית היא מסמך המסכם מה אתה רוצה להשיג בעתיד וכמה זה יעלה. זה עוזר בקבלת החלטות ומנהל את הכספים שלך כדי לגרום לזה לקרות.

תוכניות עסקיות יסודיות מספקות מפת דרכים לחברה ומתארות את התוכנית בפורמט קל לעיכול.

מה צריכה לכלול התוכנית העסקית של חברת סטארטאפ?

תוכנית עסקית לסטארטאפ היא אוסף של מסמכים המתארים את המוצרים או השירותים שיש להציע, את השווקים אליהם הם נמכרים, את המשאבים הכספיים הנדרשים כדי להשיק ולקיים את החברה ואת צוות ההנהלה.

תוכנית עסקית צריכה להתייחס לדברים הבאים: המטרה של החברה שלך, איך אתה מתכנן להרוויח הכנסות, איך תראה יציבות פיננסית לטווח ארוך, מהן האסטרטגיות השיווקיות שלך וכיצד תתמודד עם תחרות.

לרוב, תוכנית עסקית לסטארט-אפ תגיע במתכונת של מצגת הכוללת לרוב כ-10-12 שקופיות שתכלול בין היתר (בהתאם לסוג המשקיעים הפוטנציאליים):

· הבעיה

· הפתרון

· המוצר

· למה עכשיו

· השוק

· מתחרים

· מודל עסקי

· תמצית פיננסית / הצעת ההשקעה

· צוות היזמים

יחד עם יצירת מצגת זו, אינכם יכולים לשכוח ליצור את כל המספרים החותכים התומכים בה בתוכנית פיננסית מבוססת אקסל.
 
כך, אתם יודעים בדיוק כיצד מתרחשים גורמי ההצלחה ותקבלו תובנות מועילות עבור הסטארט-אפ שלכם. בין אם מדובר בהערכת היתכנות, ביקוש או השקעות נדרשות, או כישלון פוטנציאלי ואסטרטגיית מכירה (EXIT), אחרי שתבינו את זה - תוכלו להסתגל בהתאם.

מצרף לכם פה הדרכה ובה דוגמאות איך לבנות תכנית עסקית לחברות סטארטאפ שונות:

החשיבות של התכנית הפיננסית שלך במצגת משקיעים

מצגות משקיעים עוסקות כולן כיצד לשכנע את המשקיע בפוטנציאל של החברה. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא על ידי הצגת התוכנית הפיננסית שלך. תוכנית פיננסית טובה תראה למשקיע כיצד תשתמש בכסף שלו ומה המטרות שלך עבור החברה.

תוכנית פיננסית יכולה לשמש כדי לגרום למשקיע להרגיש בטוח יותר בהשקעה בחברה. זה גם יכול לעזור לך להשיג מימון עבור הסטארט-אפ שלך על ידי מראה למשקיעים שיש לך תוכנית מוצקה לאן הכסף שלהם הולך ולמה הוא משמש.

החלט ותכנן את האסטרטגיה הכלכלית של הסטארט-אפ שלך בשלב מוקדם כדי שתוכל להימנע מבעיות פוטנציאליות ולהצליח יותר.

חלק זה יסביר כמה קווים מנחים לגבי קבלת החלטות כלכליות כדי שלא תצטער על חלק מההחלטות שלך בעתיד.

תדע את קצב השריפה שלך - כמה כסף אתה מוציא בכל חודש?

הרבה אנשים לא יודעים כמה הם מוציאים בכל חודש. הסיבה לכך היא שאנו שומעים כל מיני סטטיסטיקות ומספרים זרוקים ואנחנו שוכחים לתת להם דין וחשבון או שאנחנו לא מבינים את החשיבות.

תדע את המסלול שלך - כמה זמן יש לך לפני שאתה צריך למצוא מימון נוסף?

להרוויח כסף מהשקעה זו עבודה קשה. קל יותר לומר מאשר לעשות. אבל, אם אתה יודע את המסלול שלך - כמה זמן יש לך לפני שאתה צריך למצוא מימון נוסף - אז אולי יהיה קל יותר לתכנן את הצעדים הבאים שלך.

תדע לאן הולך הכסף שלך - מהן ההוצאות העיקריות?

בעולם העסקים ישנה חשיבות עליונה לניהול מדויק של ההוצאות שלכם. רישומים נאותים מבטיחים שאתה יודע כמה זמן, מאמץ וכסף מושקעים בפרויקטים שונים - ניהול תזרים מזומנים יעשה את העבודה.

לסיכום

תוכנית עסקית היא אחד הכלים החשובים ביותר עבור כל סטארטאפ. היא מספקת מפת דרכים להצלחה ומהווה כלי הכרחי לכל יזם, שיכול להשתמש בה כדי למנוע תקלות עתידיות ולהתמודד עם אתגרים.


רוצה להתחיל בבניית סטארטאפ רווחי עוד היום?

כדי לבנות עסק מצליח, אתה זקוק לתכנית עסקית או פיננסית דינמית ועוצמתית וקלה לשימוש. וכדי לעזור לך למצוא את התכנית הטובה ביותר עבורך, אני מזמין אותך להרשם לפגישת ייעוץ ראשונית [ללא עלות] - לחץ כאן להרשמה!

    3230
    25